Типи парашутів

При виконанні першого, самостійного стрибка з парашутом використовуються абсолютно надійні десантні парашути, радянського виробництва, а також парашути-аналоги українського виробництва, що розраховані на воїна десантника вагою до 120 кг. З такими ж надійними страхуючими приладами.

Отже про парашути:

Д-5, Д-6 (радянського виробництва) з введенням в дію стабілізуючим парашутом і Д-1-5У (аналог парашута Д-1-5У—“Скаут” який пройшов державні випробування і прийнятий на озброєння в Збройних силах України) з примусовим введенням в дію. І обов’язковий для використання з ними запасний парашут З-5 (аналог український ЗПС).

Тактико-технічні характеристики парашута Д-1-5У

Керований парашут Д-1-5у призначений для виконання тренувальних стрибків.

При загальній масі парашута і парашутиста 120 кг конструкція парашута забезпечує:

  • надійну роботу на висоті до 1000 м як при негайному введенні його в дію на швидкості горизонтального польоту до 250 км/год, так і з будь-якою затримкою розкриття ранця, при цьому максимальні перевантаження, що виникають у момент наповнення куполу, не перевищують 10g;парашут Д-1-5У
  • мінімальну висоту стрибка з літака, що горизонтально летить, на швидкості польоту 180 км/год при негайному введенні парашута в дію – 150 м;
  • середню вертикальну швидкість зниження, приведену до стандартної атмосфери, заміряну на ділянці 0-35 м від землі, – 5,1 м/с;
  • стійкість при зниженні;
  • управління парашутом за допомогою двох строп керування;
  • розворот купола і горизонтальне переміщення парашутиста в процесі зниження, причому розворот купола на 360° в будь-яку сторону за час не більше 18 с. при натягненні однієї стропи управління і горизонтальне переміщення парашута вперед з середньою швидкістю 2,47 м/с;
  • застосування напівавтоматичного приладу розкриття парашута ППК-У-575А або КАП-3П-575;
  • застосування запасного парашута типа 3-2, 3-1П, 3-3, 3-4, 3-5;
  • зусилля, необхідне для висмикування витяжного кільця або витяжного троса як при примусовому розкритті ранця, так і при ручному, – не більше 16 кгс;
  • технічний ресурс – 200 застосувань (уточнюється в процесі експлуатації) за умови своєчасного ремонту і заміни чохла куполу.

Маса парашута не більше 17,5 кг з напівавтоматичним приладом без переносної сумки.

Тактико технічні характеристики парашута Д-5 СЕРІЇ 2

Парашут призначений для учбово-тренувальних стрибків з транспортних літаків.

При загальній масі парашутиста з парашутом не більше 120 кг парашут Д-5 серії 2 забезпечує:

  • не менше 80 застосувань на швидкості польоту до 400 км/год по приладу і висотах до 8000 м при негайному введенні стабілізуючого парашута в дію і подальшому зниженні на ньому протягом 3 с. і більше;парашут Д-5 СЕРІЇ 2
  • стійкість при зниженні;
  • можливість припинення зниження на стабілізуючому куполі у будь-який момент шляхом розкриття двоконусного замка витяжним кільцем;
  • мінімально безпечну висоту застосування з літака, що горизонтально летить, на швидкості польоту 160 км/год по приладу із стабілізацією 3 с. – 200 м, при цьому час зниження на повністю наповненому куполі основного парашута – не менше 10 с.;
  • середню вертикальну швидкість зниження, приведену до стандартної атмосфери і загальної маси парашутиста з парашутами 120 кг, на ділянці 30 – 35 м від землі – не більше 5 м/с;
  • швидку втрату висоти при ковзанні без явищ складання куполу;
  • застосування двох страхуючих приладів (основного і дублюючого) з довжиною шланга 240 мм;
  • застосування запасних парашутів типа З-2 або З-5;
  • зусилля, необхідне для розкриття двоконусного замка витяжним кільцем або приладом, – не більше 16 кгс.

Маса парашута без переносної сумки і приладів не більше 13,8 кг

Тактико технічні характеристики парашута Д-6

Парашут Д-6 призначений для учбово-тренувальних стрибків з транспортних літаків.

При загальній масі парашута і парашутиста не більше 140 кг конструкція парашута забезпечує:

  • призначений (технічний) ресурс – 80 застосувань на висотах від 200 до 8000 м із стабілізацією 3c. і більше при покиданні літака на швидкості польоту від 140 до 400 км/год по приладу, зокрема 10 застосувань з польотною масою 150 кг, при цьому введення основного куполу повинне проводитися на висоті не більше 5000 м. при загальній масі парашутиста до 140 кг і на висоті не більше 2000 м. при загальній масі парашутиста до 150 кг;парашут Д-6
  • перевантаження, що виникають при розкритті стабілізуючого і основного куполів, – не більш 10g;
  • безпечну мінімальну висоту 200 м при покиданні літака, що горизонтально летить, на швидкості польоту від 140 до 400 км/год по приладу із стабілізацією 3 з, при цьому час зниження на повністю наповненому куполі – не менше 10 c;
  • середню швидкість сталого зниження на стабілізуючому куполі на висотах 500 м і нижче в межах 30 – 40 м/с;
  • середню вертикальну швидкість зниження на основному куполі, приведену до стандартної атмосфери і загальної польотної маси парашутиста 120 кг, на ділянці 30-35 м. від землі не більше 5 м/с;
  • за наявності шнура-блокування вільних кінців підвісної системи – нейтральне положення основного куполу при зниженні, розворот в будь-яку сторону на 180° за 15-25 c;
  • при знятті шнура-блокування і перетягнутих вільних кінців підвісної системи: середню горизонтальну швидкість переміщення на основному куполі вперед і назад не менше 2,6 м/с, а також розворот в будь-яку сторону на 180° за 29-60 c;
  • стійке зниження як на основному куполі, так і на тому, що стабілізує;
  • припинення зниження на стабілізуючій системі і введення в дію основного куполу шляхом розкриття двоконусного замку як самим парашутистом за допомогою витяжного кільця, так і страхуючим приладом;
  • надійність роботи запасних парашутів 3-5, 3-2, З-3 серії 2М, 3-1П серії 2М і 3-1П серії ЗМ при невідході стабілізуючого куполу, або при відмові його в роботі, а також при швидкості більше 8,5 м/с в разі того, що перехльостує основного куполу стропами;
  • підгонку підвісної системи на парашутистах, що мають зріст 1,5-1,9 м, в зимовому і літньому обмундируванні;
  • зусилля, необхідне для розкриття двоконусного замку витяжним кільцем, – не більше 16 кгс;
  • кріплення вантажного контейнера;
  • зручне розміщення парашутиста в підвісній системі;

Маса парашута без переносної сумки і страхуючого приладу не перевищує 11,5 кг.

Парашут забезпечує при зниженні парашутиста горизонтальне переміщення вперед і назад за допомогою перетягування вільних кінців підвісної системи і розвороти в будь-яку сторону завдяки натягненню стропі управління.

Тактико-технічні дані парашута З-5

При загальній масі парашутиста з парашутами 140 кг парашут забезпечує:

  • Надійну роботу на висоті до 1000 м при введенні його в дію на швидкості горизонтального польоту 350 км/год по приладу, з затримкою в розкритті ранця від 3 с і більше, при цьому максимальні перевантаження, що виникають в момент наповнення купола, не перевищують 16g;
  • Надійну роботу в разі поганої роботи основного парашута типу Т-4, УТ-15 і рятувального парашута С-4У при введенні його в дію після повного від’єднання основного купола;
  • Надійну роботу в разі поганої роботи всіх типів парашутів при не сходжені чохла з основного купола парашута; затисканні нижньої кромки основного купола парашута; перехлестиванні основного купола стропами; Також не від’єднанні наповненого працюючого стабілізуючого парашута тільки типу «Лісник», Д-6 і Д-5 серії 2 (при видаленні його нижньої кромки від ранця основного парашута на 2,5 м);
  • Відсутність складання купола парашута при спільній роботі з повністю наповненими куполами парашутів типу Т-4, С-4У, С-4, С-3-3, «Лісник», Д-5 серії 2 і Д-6;
  • Мінімально безпечну висоту застосування з горизонтально летючим літаком на швидкості польоту не менше 120 км/год при негайному введенні парашута в дію – 100 м. При цьому час зниження на повністю наповненому куполі становить не менше 4 с;
  • Вертикальну швидкість зниження, приведену до стандартної атмосфери, заміряну на ділянці 30- 35 м від землі, при масі парашутиста з парашутами 120 кг – не більше 7,5 м/с і при масі парашутиста з парашутами 140 кг – не більше 8,5 м/с;
  • Введення парашута в дію правою чи лівою рукою;
  • Зусилля, необхідне для висмикування кільця – не більше 16 кгс;
  • Швидкість і зручність монтажу запасного парашута до підвісних системам з швидкороз’ємними пряжками (скобами) кріплення і його демонтаж.

Габаритні розміри покладеного парашута, мм:
довжина – 405 + 10;
ширина – 230 + 10;
висота – 180 + 10.

3. Маса парашута без переносної сумки не більше 5,2 кг.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *